24 Ocak 2010 Pazar

Katar bize ne katar...

Katar bana afiyetli yemekler katti. Ellerime bulanmis bir sihir mi dersiniz, taktigim Filipinli onlugunun akibetimi, yoksa kafamda elimi kolumu yoneten becerikli bir fare mi? Sanki evimizde bir Ratatouille var. Ben onu gizliden gizliye besliyor gibiyim. Mutfaga girdigim anda oda kafamda... Elinde kepcesi, sersemce o yana bu yana beni savuruslari, bir fiske tuzu, bir fiske sekeri derken yaratiliveriyor yemekler aniden. Nasil oldu bilmiyorum ama kendimi yemege verdim bir anda. E hal boyle olunca vitamin, mineral, protein ve karbonhidratlar vucutlarimizda ilgili yerlerine dagilimlarini tamamladilar. Bu durumunda ustesinden gelmek lazim. Derken kendimizi kilometrelerin arkamizda kaldigi yuruyuslerde bulduk. Ama bu icimdeki asciya, ya da kafamdaki Ratatouille'ye engel olamadi. Bugun sabah kalktigimda nedense aklima 'cicek ekmek' dustu. Hani su 50bin liraya alarak basladigimiz, bugunse (hala yanilmiyorsam) 1lirayi alabildigimiz vazgecilmez pazar kahvaltilari ekmegi. Annemi arayip sorsam bile bu sorumun cevabini alamam 'Annecim, cicek ekmek nasil yapiliyor?' Insan bulundugu ortamin icinde hazir olan seyleri, kendisi uretmek icin bir girisimde bulunmuyor haliyle. Simdi kadincagiz firindan almak varken evde mi yapsin cicek ekmegi. Hos simdilerde her evde eksik olmayan, populerligi git gide tavan yapan ekmek makinalari var. Bense o makinada yapilmis ekmegi pek de oyle firindan alinanlar kadar basarili bulmuyorum. Zaten Katar'daki evimde de Ekmek Makinasi yok!  :)  Neyse... Su siralarda derdime derman olan en basarili iletisim araci yine yardimima yetisti, Internet! Hemen google search'e yazildi ilgili arama tamlamalari. Ekmek tarifi, cicek ekmek, cicek ekmek tarifi... Ve gercekten cok basarili bir site buldum.
Eger ilgilenirseniz : http://www.40firinekmek.com/ekmek_tarifleri.htm
Yani daha ne olsun 40 firin ekmek ile baslayan bir sitenin icinde ekmek kokularini aldim resmen. Ha diceksiniz, nerden bu ekmek deliligi. Araplarin incecik lavasa benzer bi ekmekleri var onlar alinmaz, Avrupalilar icin buyuk alisveris merkezlerinde satilan ekmekler var ki onlar aradigimiz tat degil ya da en iyi ihtimalle Paul'den alinmis zeytinli-baharatli gibi aristokrat ekmekler tercih edilebilir. Iste bu 40 firin ekmek aldirdi elime unu,tuzu,mayayi baslatti beni yemek yapimina..Simdi oturup size uzun uzun ekmek nasil yapilir tabiki anlatmayacagim :) Sitesini yazdim oradan bakarsiniz. Ama kendi ekmegimin sirasiyla kabarma keyfine ait fotograflarini elbette koyacagim.


Asli'nin Cicek Ekmegi (ne komik oldu, sanki Emine Beder gibiyim :))



                                          cicekler olusurken...





                                          cicekler toplanmaya hazir...







simdide yenmeye hazirlar...




Fakat uzun lafin kisasi, EKMEGINIZE SAHIP CIKIN! :)


1 yorum:

Unknown dedi ki...

harikaaaaaaaaa görünüyorrr..
mutlakak denicemmm katarlı gelinnn:):)