28 Ocak 2010 Perşembe

Palm Nut

Buralarda ki yeni merakimiz cesitli meyvalari denemek. Ulkenin bunyesinde barindirdigi yabanci sayisi yerli sayisina oranla oldukca fazla olmasindan sebep, her ulkenin meyva - sebzelerini reyonlarda gorebiliyoruz. Hatta Turkiye'nin kis sezonun vazgecilmez C vitamini portakal ve mandalinalarimiz bile reyonlarda. Onlari yedigimizde bir lezzetli geliyor inanamazsiniz. Oncelikle bu meyva-sebzeleri almak icin medeni cesaretiniz olmali ve sonra bazilari icin verilecek parayi gozden cikarmali. Efendim sari kabaklar mi, beyaz Hint hiyari mi, anlamakta gucluk cektiginiz ispanak mi, coconut'lar mi dersiniz, adini bilmedigim neler neler. Kisnis'e ozel olarak bir ilgim olmadigindan Turkiye'de de kendisini tanimazdim, ancak burada maydonoz niyetine almamla tanistim. Allahim bu kadar keskin ve rahatsiz edici bir koku olamaz. Bu benim burnumun karsi koyusu, kimbilir belkide sevenlerimiz coktur. Simdiye kadar cok sey denedik ama simdiden sonra siteye de koyuveriyim dedim.


Dun simdiye kadar hic gormedigim bir meyva ile karsilastim. Tezgahta adina 'Palm Nut' yaziyordu. E dedim hadi al Asli bunu da bi dene bakalim. Gercektende findigin, 3-5 damla iksir damlatilmis buyuk hali gibi. Sert mi sert. Tartirirken gorevliye sordum, bu meyva mi sebze mi? Tatli mi, eksi mi? Fakat Filipinli arkadasimizin cevaplari yine bilmedigim bir meyvaya olan benzerligine ait bilgilerdi. Anlamadim hic birsey. Kir dedi. Yapabilecegim tek sey buydu Palm Nut ile ilgili. Berkiiiin onu kiricakmisiz!!!! Guclu ve kendine guvenen koca adamin nazik bir kac hareketinden sonra icerde kiyametler kopmaya basladi. Sanki elinde balyoz, mutfaktan terasa cikis kapisi aciyor. Enteresan yontemlerle gercektende acmayi basardi. Heyecanlandik. Sanirim su cekirdegini yememiz gerekiyor, ifadeleriyle bakakaldik birbirimize. Ve evet cekirdegi denedik. Berkin'in meyvaya yaptigi yorumu enterasandi dogrusu, 'sanirim meyvanin yagini yiyoruz' Neeee!!! Bi garip oldum ve daha fazla devam edemedim yemege, ayni sekilde Palm Nut'in yagini yiyen adamda ativerdi son parcasini. Tabi bu meyva yeme hali oyle sandigimiz gibi kis gunu portakal yeme seruvenine benzemedi. Cop kovasinin basinda kisa sureli bir deneyimdi. Meyvanin tarifi yok. Ne tatli, ne tuzlu, notr! Hep derim ya burdaki en iyi dostum internet! diye yine yetisti yardimima. Buldugum en acik sey Palm Nut Soup. Nasil yani? Acaba gercekten yag mi bu! Simdi bu dusunce ile, dolapta sakliyorum Nut'imizi. Belki bir bilen vardir, bunun etinden mi, sutunden mi yararlanacagim =)


You Tube'da Palm Nut ile ilgili bir video buldum



Tipki findik gibi








Bir gun once yeme calismlarimiz sebebi ile  acmis bulunduk. O nedenle biraz kararmis. Halbuki ici bembeyazdi.




Hic buna heves etmeyin, bu soguk kis gununde Turk Portakalinizi akita akita yemege devam edin bence.






Hiç yorum yok: